torsdag 11 december 2008

Snön faller:)

Gårdagen blev väl relativt lyckad trots förkylt barn och dålig inspiration.
Det blev ett himla gott, skummande och varmt bad:)
Jag hade pyntat badet med 4 värmeljus som spred sitt vackra sken bland vatten och skum.
Där satt vi två, varvat med asgarv och allvar.
Det var nästan som att sambon blev avundsjuk när han fick syn på badet, men det var jag och Pernilla som glatt satt i badet i över 1 timme.
Det kanske inte är alla som brukar sätta sig i ett bad när man inte har träffats på en "stund", men vi är lite knäppa bägge två;)
Jag och Pernilla var nämligen på en liten "minisemester" för inte så länge sedan.
Efter många om och men så hamnade vi på ett ****-hotell, som för övrigt var helt fantastiskt.
Jag som nybliven mamma kunde behöva litet break och Pernilla som vanligt brukar jobba häcken av sig.
Kan det bli bättre med små snittar med champagne när man anländer? Ett helt underbart, vackert och mysigt hotellrum? En underbar slottspark att traska omkring i? En avslappande stund med en massör? 5-rätters middag? En enorm frukost innan man packar sina väskor? + en massa helbänga, skruvade intryck och många asgarv.

Svar: Nej, det kunde knappt bli bättre, det var välbehövligt.
Även om vi egentligen INTE hade råd, men det löste sig på annat håll!
Jag tycker att om man har möjlighet så ska man försöka göra något...kanske nåt liknande?!

Men handen på hjärtat, jag umgås hellre med min sambo och våra underbara barn än att vara på hotell jämt, men en sån liten tripp kan pigga upp en mer än vad man anar.

Nåväl, gårdagen ägnades i badet och där diskuterades denna "semester" rätt livat.
Därefter var det att gå till köket och ordna lite smått och gott, det blev en liten mindre buffé med asiatisk touch.
Efter maten var vi totalt slut, så det blev till att softa.
När klockan var över 23:00 så var det dags för Pernilla att dra sig, ett spännande tandläkarbesök väntade på torsdags"morgonen".
Idag har varit en relativt lugn och "tråkig" dag, min älskade Kevin är fortfarande dålig dock väldigt pigg.
Nu väntar väl en efterlängtad middag, *hungrig*.
En mysig filmkväll med min käre sambo och kanske lite glass eller choklad att mumsa på:P

En stor bamsekram till Ellen!! Och en bamsekram till Märtisen!!

Victor India Sierra Echo Sierra

Inga kommentarer: