onsdag 10 december 2008

Förkylda tider...

Idag är jag trött! Kevin har hostat, harklat, snorat och varit ledsen till och från i natt.
Han har haft lite hosta ett par dagar nu men det har dock blivit sämre + att feber och halsont har tillkommit.
Så i natt har jag sprungit fram och tillbaka till hans säng och servat med både isvatten, hostmedicin, snytpapper och en tröstande famn.
Men förhoppningsvis kommer detta lägga sig inom kort!
Idag ska jag på möte för att se hur det kommer att bli med mina studier, jag vill ju verkligen bli helt klar som USK.
Men jag får se vad vi kommer fram till, återkommer om hur det blev senare.
Idag skulle jag ha haft en god vän här.
Vi skulle ha ätit gott och haft ett litet minispa, men eftersom min Kev är sjuk får det nog vänta.
Jag börjar få lite panik när det gäller julklappsinhandlandet.
Jag är nog en av få människor som köper julklappar in i det sista, det har hänt att jag har köpt julklappar på självaste julafton:$
I år hade jag ju tänkt att vara ute lite tidigare, men allt ska ju klaffa med pengar, ork och tid:S
Jag gillar faktiskt idén med att börja att handla någon gång i November, typ att strököpa julklappar.
Sen kommer vi till det här med nyårslöften, är jag en av de få som inte håller/eller kommer på nåt bra nyårslöfte??!
Men i år ska jag baske mig komma på nåt bra...*hoppas*
Förutom ett bra nyårslöfte så ska jag få tummen ur och träffa världens bästa Lea och hennes goa Freya:)
Men nu kallar tvätten, köket och mina älsklingar på mig;)
So long...

Det blir till att studera i januari, *jippie*
Det ser jag fram emot, ett steg närmare till en fullföljd utbildning...
Jag har haft en fot med inom vård och omsorg sen-01 då jag jobbade första gången inom vården.
Nog om det, jag skulle ju ha en god vän hit på middag ikväll.
Och det verkar som om hon kommer hit även om det råder förkylning.
Så nu måste jag ner och hämta det sista av tvätten, förbereda lite käk, svida om och vänta.
See you later, alligator!!

1 kommentar:

Lea sa...

Ja nu vill vi faktiskt träffa er =)!!! Är så nyfiken på din familj! Vi måste styra upp något; It´s a have to!!