lördag 21 februari 2009

Hur kan allt hända på en gång??!

Igår var dagen fullspäckad med enbart problem och tråkigheter tycker jag!!
Malldis har varit dålig till och från sen den 10/2... och det vägrar ge med sig!!
Det har varit allt från rosslig hosta, pipande andning, feber och snoriga näsa...
Men det som verkligen har blivit EXTREMT jobbigt det är hennes feber, den VÄGRAR försvinna.
I förra torsdagen blev det barnmottagningen för hennes del, läget konstaterades att vara OK!!
Nu i Torsdags var det dags igen, upp till barnmottagningen.
Det togs både sänka och urinprov.
Resultatet blev följande: Hög sänka, urinprov ua.
Men som sagt igår så när jag testade febern så var den 39.4.
Hon kräktes upp en stor pöl med slem
Hon var ganska ledsen men ändå rätt pigg!
Vi hade sen förra veckan bokat ett ärende i Gbg som var tvunget att göras, och jag tänkte en bra stund hur jag skulle göra.
Men jag tog beslutet att jag och Malldis skulle åka med, om det skulle bli akut så kunde vi ju åka till sjukhuset. Istället för att nästan helt hysteriskt behöva ringa ambulans och grejer...
På vägen ner så mådde hon relativt bra, hon sov mest!
Senare på förmiddagen så blev hon helt plötsligt mycket sämre:
Hon började andas konstigt, jämra sig och var inte kontaktbar.
Mitt älskade barn låg bara och stirrade i sin bilbarnstol...
I förtvivlan sliter jag upp en alvedon och ska samtidigt krafsa upp termometern "NEJ, DEN LIGGER HEMMA PÅ SKÖTBORDET"...
In med alvedonen och lätta på kläderna ännu mer. Efter en liten stund så somnar lilla dockan, när hon vaknade så var hon en rätt pigg och glad flicka igen.
Det var helt underbart att få se ett leende och höra hennes underbara röst!
Orkar inte skriva om gårdagen i mer detalj men i det stora hela hände detta:

* Utspillda drickor.
* Fel mat
* Punktering
* Apotekproblem
* Fallskada
* Inkompetent personal

Jag tror jag fick med det mesta... kan ju bara säga att man var rätt slut när man kom hem!!
Allt hände verkligen på en och samma dag, *orka*
Men lillan mådde bra och var glad ända tills klockan var 03:00.
Hon låg och jämrade sig och var jätteledsen.
Hon hade 39.2 och hade bajsat grönt slem *urk*
Det var bara att torka henne ren, ge vatten, supp alvedon och klappa henne till sömns.
Förra besöket bestämdes det att vi skulle avvakta med ev. behandling över helgen!
Men det blir att ringa barnmottagningen på måndag igen, men om det blir väldigt akut så får vi åka in.

Vi har fått både vardagsrun och kök tapetserat, det blev skitbra!

Idag blir det mest att kurera barn, städa, tvätta och laga god falafel.
Ingen i familjen är ju vegetarian, men det är gött att variera ibland!
Har sån äcklig sprängande huvudvärk så orkar inte skriva mera nu!!
Hörs och ses!

Puss & kram

Inga kommentarer: