torsdag 19 november 2009

Vad göra?!

Jaha då sitter man här och undrar vad man ska göra?!
Det är inte så att det INTE finns något att göra, men ork.
Har de senaste dagarna suttit uppe halva nätterna och pluggat, + att jag samlat kraft och ork.
Idag har det gått 4 veckor och 1 dag sen jag insjuknade i den "konstiga" sjukdomen.
En släng av alltiallo kan man väl säga.
Första veckan någon släng av influensa (kanske den härliga svinisen) med 39-40 graders feber nästan hela veckan, ont i huvet, ONT i halsen och ingen röst.
Andra veckan något lunginflammationsliknande med pipande, väsande och rosslande från mina luftrör.
Tredje veckan var det bihålsinflammation.
Fjärde veckan var det lite alltiallo, med både hosta, slem, och allmänt risig.
Nu när man sitter känner man sig friskare än på länge, men jag har fortfarande inte fått tillbaka min röst till 100%:(
Istället för en sångröst som ändå kan betygsättas som G+ iaf så låter det som en missbildad kråka som försöker kraxa fram något...:(:(:(:(:(
Om inte det skulle vara nog så blev min älskade pojk sjuk natten till Måndag.
Men är nu pigg och kry.
Nog om sjukdomar och annat elände.
Vad morgondagen har att erbjuda är: Plugga, tvätta, fika med en av de mest underbara som finns och PLUGGA, PLUGGA, PLUGGA!!
Och vad som händer i helgen är för mig en gåta än så länge.
På Måndag är det en hel del uppbokad, det mesta innehåller plugg dessvärre...
Ja det var väl lite om hur det ser ut det närmsta;)
Nu kallar pluggandet på mig:P
Får väl se om det blir plugg till 23:00 eller 01:00 ikväll?!
Eller så kanske man somnar på tangentbordet eller somnar med pennan och kollegieblocket i högsta hugg.
Det har hänt förr:P
Puss & Kram

1 kommentar:

Ellen sa...

Är glad att du är frisk igen!:D<3