lördag 14 mars 2009

Länge sedan...

Jo nu var det länge sedan jag skrev här.
Får passa på att skriva medans maten står i ugnen.
I Torsdags så var det bakstuga här, jag och frugan åkte och handlade vid 09:00 och sen var det bara att sätta igång att baka.
Det blev väldigt många timmar och väldigt många pkt med jäst.
Tror vi gjorde slut på 6½ kg vetemjöl och 14 pkt jäst.
Sen var det en himla massa mer mjöl än bara vetemjöl...:)
Det blev thekakor, limpor av olika slag, frallor, långpannebröd och andra goda bröd.
Så nu är de närmsta veckorna räddade.
Det blir till att baka om ca. 2½ veckor igen, enbart för att få igång "brödverksamheten".
Sen blir det baka 1 gång i månaden.
I affären kan ju en limpa kosta 25-28 kronor och för en hundring så kanske man får 3 limpor och en påse frallor.
Allt det vi behövde gick på 200 kronor, alltså 100 kronor var.
Och vi har mer än halva frysen full av bröd, så det lönar sig.
Och sen så finns det ju massa mjöl och andra ingredienser kvar så det blir mkt billigare nästa gång:)

Malldis kan sitta nu helt utan stöd, och sen så gillar hon att stå själv.
Hon håller ju sig i bordet eller nåt dyl, men då står hon ju helt själv.
Sen har ju hennes tand ploppat upp rätt ordentligt, den är jättefin.
Den andra tanden börjar oxå synas, men fasen vad de tänderna kan göra ont ibland...

Och Kevin är ju min goa och stora pojk...
Vi brukar ligga och prata efter man har läst godnattsaga.
Och sen vill han gärna bli kliad på ryggen:) Precis som sin far!

Förresten jag börjar min utbildning den 16/4-09 så snart har jag slutfört min utbildning till 100%.
Det ska bli så härligt och skönt. *yippie*
Nu kallar ugnen i köket.
På återseende.

Inga kommentarer: