måndag 19 januari 2009

Vardag igen...

Nu var det då Måndag igen...
I Lördags bestämde vi att gå på museum, vi gick på naturhistoriska.
Efter att ha varit där så fick jag samtal om att vi skulle få skjutsa någon till akuten...
Efter mycket om och men och efter blodspår så åkte vi till barnens farfar och hans fru.
Där fick vi som alltid väldigt god mat, och så blev det en del rödtjut:)
Vi satt nog uppe och pratade ända tills klockan slog 07:00, det blir lätt så när man inte är där var och varannan dag.
Man kände lite stress eftersom man visste att barnen skulle vakna några timmar senare.
Jag tror vi gick upp 11:30 och åt frukost vid 12:00...
Vid 13:30 snåret så hamnade alla framför tv:n, hehe.
Malldis somnade först, inte långt efteråt så somnade barnens pappa och farfar.
Därefter så somnade jag och barnens farfars fru.
Fast jag låg mer i en dvala, och hade ett litet vakande öga på Kevin.
Han satt så lugnt och fint och kollade på nån film på disney channel.
Efter en stund så vaknade barnens farfar och då stängde jag mitt vakande öga och slumra vidare.
Jag tror vi vaknade upp vid halv 5, sen var det dags för god middag.
Sen begav vi oss hem till Uddevalla, vi var nog hemma 19:30!
Så idag är man lite seg faktiskt.
I morgon kommer kanske min kära syster Ellen, men vi får se hur det blir!!
Fick meddelande förut om att världens bästa Linda fick en dotter, *stort grattis*.
Nu är Liam oxå storebror till en lillasyster!
Idag blir det tvätt och städdag, har tvättat sen 10:00 och ska fortsätta att tvätta till 18:00!
Däremellan hade jag tänkt att försöka att städa och röja, + vara tillgänglig till mina goa charmtroll:)
Min karl är iväg och ska byta styrled, just det bilen funkar nu igen!
Det var bränslepumpen som var KASS, så nu går den igen.
Känner att detta inlägg blir så fruktansvärt meningslöst och tråkigt, så nu ska jag läsa Nina Strandbergs bok: Röj och rensa.
En rolig och spännade bok om massa tips om just röjning och rensande.
Tänkte ta och snappa upp lite tips innan jag sätter igång, om inte annat så kan man skjuta på städandet i några minuter till medans man läser:P
See you later.

Inga kommentarer: