söndag 7 februari 2010

Trötthet...

Sitter i skrivande stund och njuter av en skiva kneippbröd med några skivor tomatost.
Fy f*n vad gott.
Barnen sover sen några timmar tillbaka, Malldis sover i sin nya säng för första gången *jippie*
Funderar om jag ska plugga i någon timma nu för att få ett litet försprång eller om jag ska vänta tills imorgon.
Jag har lite beslutsångest...
Sen som vanligt händer det saker och ting både inom familjen och andra kretsar.
Vissa saker som händer nu är väldigt orättvisa och rent ut sagt för j*vliga.
Men som sagt det handlar väl om att försöka ta en dag i taget.
Det finns så många saker man har lust att kläcka ur sig i denna stackars blogg, men det finns en del som hindrar det... men jag är grymt besviken på vissa personer.
Nu över till annat.
Jag och J är på vårat 7:e år som par, det känns helt underbart.
Visst är det som en berg-och dalbana ibland och ibland kan det storma rejält.
Men det vi har gått igenom tillsammans har ett fåtal par kommit igenom utan att förhållandet spruckit upp.
Så har jag och J klarat vissa grejer tillsammans så finns det bara en sak som kan skilja på oss och det är döden.
Sakerna som vi har klarat tillsammans är inga småsaker och man kan ju säga att livet inte är rättvist, det är bara att gilla läget.
Naturligtvis hade det varit skönt att bara kunna vräka ur sig alla dessa grejer som hänt, men det får stanna mellan oss och de få andra berörda.
Sen så har allt gått fort i vårat förhållande, vi fick barn innan vi ens hade varit ihop 1 år och sen har det rullat på...
I helgen var familjen i Norge, barnen hade sjukt roligt...
De var uppe i fästningen, åkte pulka, kollade läget i Svinesund, spanade in Halden och köpte både det ena och det andra.
Vi vuxna handlade den norska majonnäsen, kneippbröd (13 st), 2 norska tomatostar, 1 getost, makrill, norsk läsk m.m
De priset vi fick kneippbrödena för skulle vi inte ens få hälften av i Sverige, så är man i Norge så tycker jag absolut att man ska köpa med sig bröd.
Kneipp är ju så fantastiskt gott oxå...
Nä nu ska jag gå ner och krypa ner i J:s goa/varma famn.
See yaa

Inga kommentarer: