onsdag 10 november 2010

Stress...lr?

Jag tänker inte ens nämna hur LÄNGE sen det var jag skrev här. Oopppsss det gjorde jag visst ändå...
Kan ju nämna hur gårdagen var.
På morgonen ligger jag och myser med världens underbaraste Esmeralda.
Sneglar lite på mobilen och ser att den ligger och blinkar. *hmmmm*
Ser att det é resursen som ringer + att jag har 2 missade samtal från dom.
Klockan är då 07:16.
Då jag i det stora hela inte hade "vaknat" riktigt så försöker jag låta pigg: "Ja, det var Elin"...
Någon minut senare så får jag kasta på både mig och Esmeralda kläder, (hade totalt undgått mig att det var snö ute) springa upp med Esmeralda på armen till dagis (hon börjar bli TUNG).
MEN efter halva vägen märker jag att min ena "jobbsko" har ramlat ur väskan.
Med en stor suck och ett högljutt "FAN oxå" var det bara att springa tillbaka med Esmeralda på armen och upp till dagis.
När hon är lämnad kollar jag på klockan och ser att den är 07:55. (Skall vara på jobbet kl 08:00)
Har då stor lust att bara lägga mig i snön och skrika som ett litet barn i en mataffär som inte får godis. Känslan att "flippa över" var inte långt ifrån.
Men snabbar mig att skicka iväg en sms-biljett och hoppas att en buss går. (där gick 21:- ytterligare till min mobilräkning, crap).
Bussen kommer ca 08:05.
Ca 08:15 är jag redo att sätta igång med "morgonarbetet".
Hade inte ätit frukost, hade ingen lunch och dessvärre inga cash på mig heller...:(
J kommer på sin lunch och ger mig cash, det blev en wrap med skaldjursröra som inte smakade...
Slutar jobbet 15:30, befinner mig på VC kl 15:45.
Blir hämtad av J och hämtar upp Kevvan, Liam och Esmeralda.
På vägen från dagis till våran lägenhet så kommer tanken upp: "Vad 17 ska vi äta"?
Så det fick bli att sticka ner till affären, åka hem med alla barn, laga mat fort som f*n (det blev stekta fiskpinnar/Halloween-chicken nuggets med pasta eller stekt potatis), se till att barnen fick på sig kläder, få med sig Kevvan, Liam och Esmeralda på pulkan.
Lämna av alla barnen hos Linus, sticka upp och kolla på en lägenhet.
Ner och tjöta en stund med Linus, hem igen med våra barn.
Lägga dom för natten och sen lägga sig själv.
JA det var lite vad gårdagen bjöd på.
Idag blir det lite röj på hemmafronten (inte sånt röj där drinkar och schysst musik ingår:() skall iväg och jobba lite, handla och sen hämta Kevvan, Liam och Esmeralda.
Sen får vi se vad som händer...
Ha d gött gott folk.
Peace <3

2 kommentarer:

Emmagjord sa...

Tomteverkstan går framåt. I vanlig ordning sitter Tomten lugnt tillbakalutad och väntar på att håva in äran medans tomtenissarna arbetar på i det tysta. Revolutionen är nära.

Pass4Sure sa...

I liked it so much and very interesting,too! Thanks for sharing the experience post its wonderful.I loved your blog.Really thank you!